Sery w naszej diecie nie zajmują zbyt dużego miejsca choć nie możemy też ich lekceważyć. Aby w pełni korzystać z tego co sery oferują trzeba zwracać uwagę na to co wybieramy ze sklepowej półki. Najgorsze są produkty seropodobne. Wystarczy tylko przeczytać ulotkę by odróżnić taki produkt od prawdziwego sera. Zawiera on substancje zagęszczające takie jak lecytyna sojowa i tłuszcz roślinny.

Zwykle jego cena nie przekracza 20zł za kilogram. Na etykiecie nie powinien on mieć też słowa ser. Jeśli walczysz z cholesterolem to używaj serów twardych które zawierają około 50% tłuszczu np. parmezan. Należy też zrezygnować z tłustych serów topionych i twarogowych. Dobre będą białe chude sery i twarożki light. Dla osób pragnących zrzucić zbędne kilogramy najlepszy będzie ser o zawartości tłuszczu do 15%. alergicy powinni też unikać twardych serów żółtych, maja one w sobie spore ilości hiostaminy. Należy też odstawić sery z pleśnią białą i kolorową. Mają one tendencję do silnego uczulania. Alergikom najbardziej zaleca się sery kozie. Żółte sery mają dużo wapnia, dlatego powinny być spożywane przez osoby mające problemy z kościami i uzębieniem. Najwięcej wapnia mają sery długo dojrzewające oraz twarde sery kozie.