dieta49iŚliwki, zarówno te świeże, jak i suszone są cennym źródłem wielu substancji chroniących nasz organizm oraz poprawiających jego funkcjonowanie. Zawierają one znaczne ilości związków fenolowych i to zarówno mirabelka, węgierki jak i renklody. Mam tu na myśli epikatechinę, katechinę i kwercetynę.

Mają one silne właściwości przeciwutleniające. Zatem walczą one z wolnymi rodnikami i unieszkodliwiają część rakotwórczych substancji, jakie przedostają się do naszego organizmu z zewnątrz. Ale są tam też antoccyjanty i barwniki należące do opolifenoli. Jeśli znajda się w diecie to mogą mieć korzystny wpływ na wzrok, układ krążenia i serce. W śliwkach znajduje się też błonnik pokarmowy, zarówno rozpuszczalny jak i nierozpuszczalny. Pierwszy z nich obniża stężenie cholesterolu, drugi wspomaga pracę jelit i ułatwia trawienie oraz wypróżnianie. Jeśli chodzi o składniki mineralne znajdujące się w śliwach to an pierwszym miejscu mamy potas. Minerał ten odgrywa znaczącą rolę w gospodarce kwasowo-zasadowej, jest ważny by prawidłowo mogły pracować mięśnie, obniża ciśnienie oraz poprawia pracę układu nerwowego. Jeśli w naszym organizmie jest go zbyt mało to może pojawić się w naszym zachowaniu nerwowość, pogorszenie pracy serca, oraz zła kurczliwość wszystkich mięśni. Nie można zapomnieć, że w śliwach jest dużo witamin z grupy B. Warto, zatem posadzić na działce śliwę i cieszyć się jej owocami.