Ryż w dieciePotrawy z ryżu powinny się znajdować w naszym jadłospisie, ponieważ mają całkiem sporo cennych właściwości. Po pierwsze ryż ma mało kalorii, tłuszczu oraz prawidłowe proporcje nienasyconych kwasów tłuszczowych.

Ryż podczas gotowania aż trzy razy zwiększa swoją objętość, dzięki czemu nawet przez dłuższy czas po posiłku nie chce na się jeść. Zaleta tych małych ziarenek jest to, że potrawy przygotowane z jego udziałem są lekko strawne i łatwo przyswajalne. Ziarno ziemniaki jak i pieczywo nie docierają do żołądka w tak drobnej postaci. Ryż też lekko odwadnia dzięki niskiej zawartości sodu i wysokiej ilości potasu. Ziarno po zebraniu z pola znajduje się w srebrno brązowej łusce. W środku znajduje się zarodek bogaty w pełnowartościowe białko. Ale od razu powiem, że nie każdy ryż ma te same właściwości i jest tak samo zdrowy. Na całym świecie istnieje bardzo dużo gatunków ryżu z tym, że dla zdrowia najważniejszy jest sposób ich obróbki. Ryż brązowy ma zachowaną osłonkę, zarodek i warstwę otrębów. Jest on dla naszego zdrowia najcenniejszy. Ryż biały jest już pozbawiony tych osłonek. Ma on, zatem mniej witamin i innych substancji cennych dla naszego zdrowia. Ryż taki poddaje się obróbce, ponieważ ten w łupinie ma mniejszy czas przydatności do spożycia.