Dla wielu osób jest to problem by spać długo i na tyle głęboko by organizm mógł się zregenerować. Bezsenność może wywołać niemal każdy czynnik np. silne wrażenia, przejadanie czy głód. Wydaj eis że rozwiązanie jest proste – leki nassane.

Ale nie jest to dobre wyjście z sytuacji, bo codzienne ich zażywanie prowadzi w sporej liczbie przypadków do uzależnienia. Leki takie nie poprawiają, jakości snu a dawki szybko tracą swoją skuteczność i musza być stale zwiększane. Są też takie leki, przez które olejnego dnia odczuwa się otępienie. Pomoc w zasypianiu mogą przynieść ciepłe kąpiele, efekt ten jest ściśle związany z temperatura. Chłodna woda sizal wzmacniająco a ciepła rozluźnia i relaksuje. Aby mieć dobry sen trzeba skorzystać z kąpieli przez około kwadrans w wannie. Pod prysznicem natomiast zaleca się zrobić masaż strumieniowy. Puszczamy w tym celu strumień na okolice kręgosłupa, łopatek i okolice karku. Strumieniem powinien być na tyle silny by masował. Pomoc w zasypianiu przyniosą też ćwiczenia relaksacyjne z jogą na czele. Wskazane też są herbatki i napary z chmielu. Bierzemy na przykład jedną łyżeczkę szyszek chmielu i zalewamy jedna filiżanka wrzącej wody, następnie trzymamy pod przykryciem przez kwadrans. Taki napar pijemy około 3 razy dziennie po filiżance.