medicaTa forma ruchu jest dobra zarówno dla starszych jak i dla młodszych. Musisz wiedzieć, że jest to jeden z lepszych i najtańszych sposobów na to by zadbać o swe zdrowie do późnej starości. Jak wiadomo każdy sport jest dobre jednak ta odmiana marszu ma wiele zalet, łączy w sobie kilka form ruchu. Najważniejsze, że Nordic Walking przeciwstawia się chorobom cywilizacyjnym.

Dziś, gdy wszyscy prowadzimy szybki i niezdrowy tryb życia najczęściej zapadamy na choroby serca i układu krążenia. Żeby temu zapobiec wystarczy zaledwie 30min marszu, tylko, że musimy to robić minimum trzy razy w tygodniu. Systematyczny sport na Świerzym powietrzu sprawia, że wzrasta ilość osocza we krwi, dzięki temu staje się ona bardziej rzadka, czyli zapobiegamy jej gęstnieniu i tworzeniu się zakrzepów. Krew gęstnieje nie tylko z powodu nieprawidłowej diety, zjawisko to jest także ściśle powiązane ze starzeniem się organizmu. Regularny wysiłek fizyczny potrafi zatrzymać te niepożądane zjawisko a nawet odwrócić je. Ruch w tej formie wpływa korzystnie na cholesterol, zwiększa się ilość dobrego cholesterolu a obniża poziom złego. Dodatkowo marsz z kijkami, ale nie tylko ta forma ruchu, powoduje, że jesteśmy mniej podatni na ataki chorobotwórczych wirusów oraz bakterii. Według niektórych specjalistów dotyczy to także chorób nowotworowych. Jeśli nasz układ immunologiczny jest na wysokim poziomie to sam niszczy on komórki rakowe.